niedziela, 23 września 2012

JABŁECZNIK ORZECHOWY Z MIGDAŁOWĄ POLEWĄ


Już dawno poszukiwałam jakiego ciasta z jabłkami i w końcu trafiłam na http://kuchniapelnamagii.blogspot.com/2012/09/szarlotka-migdaowo-orzechowa.html. Mam nadzieje,że właścicielka tego bloga się nie obrazi jak wstawię u siebie ten przepis :



Ciasto: 
* 250g mąki pszennej
* 200 g masła
* 100 g cukru
* 1 łyżeczka proszku do pieczenia
* 2 żółtka
* szczypta soli
Masa jabłkowa: 

* 1,5 kg obranych jabłek
* sok z ½ cytryny
* 3 łyżki cukru pudru
* cynamon

Krem orzechowy:

* 165 g orzechów włoskich
* 100 g cukru pudru
* 100 g masła
* 100 g mąki pszennej
 * 2 jajka
Polewa: 

* 7 łyżek miodu
* 60 g płatków migdałowych
* 3 czubate łyżki kwaśnej śmietany (30%)
* 3 łyżki masła
* 2 płaskie łyżki mąki pszennej


1. Wszystkie składniki ciasta zagniatamy i odstawiamy na 30 min do lodówki.
2.Jabłka ścieramy na tarce i polewamy sokiem,mieszamy z cukrem i cynamonem.
3.Masło ucieramy z cukrem na puszystą masę  i dodajemy resztę składników i delikatnie mieszamy.
3.Polewa: Miód rozpuszczamy i potem dodajemy śmietanę i masło.Podgrzewamy nie dopuszczając do wrzenia.Wsypujemy płatki migdałowe i delikatnie mieszamy .
4.Ciasto rozwałkowujemy na natłuszczonej blaszce i na to wykładamy krem orzechowy a potem jabłka.Pieczemy przez 40 min w 180 stopniach .Potem zaś wyciągamy,polewamy migdałową masą i dopiekamy jeszcze przez 15 min.




 

4 komentarze:

  1. dodatek orzechów to strzał w 10! :))

    OdpowiedzUsuń
  2. wspaniałe ciacho! Palce lizać! :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. witaj prosze mi wytłumaczyć jak zrobić krem orzechowy chodzi mi o jajka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam :)
      Kolejność dodawania jajek nie jest określona,ważne zeby utrzeć masło z cukrem,a potem dodajemy wszystkie skladniki.Choć z tego co pamietam dodawałam je chyba zaraz po utarciu masła :)

      Usuń