poniedziałek, 19 sierpnia 2013

SERNIK Z BRZOSKWINIAMI

  Choć wydaje mi się ,że już go robiłam, jest najlepszym sernikiem jaki mi wyszedł. Miękki i wilgotny,a to pewnie dlatego,że użyłam sera z pudełka a nie domowego.




 

Składniki:
Ciasto:
* 5 żółtek
* 3 szkl. mąki
* 1 i 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
* 3 łyżki cukru
* 250g margaryny
Masa serowa:
* 1kg sera twarogowego
* 3 jajka
* 1 szkl. cukru
* 125g margaryny
* 2 opakowania budyniu wanilinowego
Piana:
* 5 białek
*3/4 szkl. cukru
* 2 łyżki mąki ziemniaczanej
Dodatkowo:
* 1 puszka brzoskwiń

1 Wszystkie składniki ciasta zagnieść i podzielić na części 2:1 i wstawić do lodówki na godzinę. Po tym czasie wylepić blaszkę 2/3 ciasta i podpiec przez 15 min w 180 stopniach.
2.  3 jajka rozdzielić na żółtka i białka. Białka ubić na sztywną pianę. Żółtka utrzeć z 1 szkl. cukru i margarynę na głądką masę. Dodać ser i budynie,na koniec ubitą pianę i delikatnie wymieszać.Wyłożyć na chłodne ciasto.
3. Brzoskwinie odsączyć z zalewy i pokroić na mniejsze kawałki. Rozłożyć na masę. 5 białek ubić na sztywną pianę. Pod koniec ubijania dodać 3/4 szkl. cukru i 2 łyżki mąki. Pianę rozłożyć na brzoskwinie.Na wierch zetrzeć resztę ciasta. Piec przez godz w temp. 180 stopni.


3 komentarze:

  1. ,,to pewnie dlatego,że użyłam sera z pudełka a nie domowego''
    to żart? nie ma nic lepszego niż wiejski, prawdziwy twaróg. wg ciebie ten ,z pudełka'', rozumiem masz na myśli wiaderko, jest lepszy?!
    niedowierzanie

    OdpowiedzUsuń
  2. Wstępne podpiekanie ciasta nie zdaje egzaminu, gdyż ciasto wychodzi twarde jak skała. Roniłam ciasto w dwa różne sposoby i sprawdził się sposób bez wstępnego podpiekania. Wystarczy na surowe, rozłożone na blaszce ciasto wylać masę serową i wstawić do piekarnika na godzinę.

    OdpowiedzUsuń