niedziela, 22 lipca 2012

CIASTO KOKOSOWO-KAJMAKOWE

Szukając przepisu na jakiś nowy placek,zapytałam się o inspiracje swojego chłopaka a on określił się,że chciałby ciasto z masą kajmakową ,ale niestety musiał co innego wymyślić bo miałam jej mało,więc zamarzyło mu się Rafaelo. No to kochana dziewczyna ruszyła na poszukiwanie idealnego przepisu i natrafiłam na to :) Ma w sobie wszystko co chciałam użyć i mimo,że był trochę pracochłonny to warto :d

SKŁADNIKI :
+Ciasto


*1 1/3 szkl mąki pszennej
*250 g margaryny
*1 szkl cukru
*6 jajek
*dżem truskawkowy domowy
*2 łyżki kakao
*2 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia

+ Krem kokosowy:
*3 szkl. mleka
* 1 duży budyń waniliowy
*300 g margaryny
*100 g wiórków kokosowych
*spirytus do smaku

+Dodatkowo:
*6 paczek herbatników
*1/2 puszki masy kajmakowej
*wiórki kokosowe

Sposób przyrządzenia:
+Ciasto:
Margarynę,kakao,cukier zagotować i ostudzić.Dodać 2 łyżki dżemu.Miksując dodać żółtka i mąkę z proszkiem.Białka ubić i wymieszać z ciastem. Ciasto wlać do natłuszczonej,wyłożonej papierem do pieczenia blaszki i wstawić do nagrzanego piekarnika.Piec 45 min. w temp 180.

 +Krem kokosowy:
Z 3 szkl. mleka ugotować duży budyń i ostudzić.Wiórki zalać 1/2 szkl. gorącego mleka.Margarynę utrzeć i stopniowo dodawać ostudzony budyń,wiórki i spirytus.

+Ciasto kokosowo-kajmakowe:
Ostudzone ciasto przekroić wzdłuż.Jeden płat wyłożyć na spód formy i posmarować resztą dżemu i 1/4 kremu. Ułożyć warstwę herbatników a na nią masę i znów ułożyć ciastka.Rozsmarować na nie masę kajmakową i położyć kolejne ciastka i krem.Przykryć 2 płatem ciasta i posmarować resztą kremu,posypać wiórkami.
SMACZNEGO

7 komentarzy:

  1. Wygląda rewelacyjnie ,muszę koniecznie takie zrobić,ale czy mogę użyć herbatników maślanych bo akurat takie kupiłam w Lidl:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No jasne :p ja użyłam prostych herbatników :)Pozdrawiam

      Usuń
  2. Karmel, wiórki kokosowe- moje smaki, :D

    OdpowiedzUsuń
  3. czyli daje sie jedną warstwę masy krówkowej? i 4 warstwy masy kokosowej?

    wiórki
    krem kokosowy
    ciasto
    krem kokosowy
    herbatniki
    masa kajmakowa
    herbatniki
    krem kokosowy
    herbatniki
    dzem+1/4kremu kokosowego
    ciasto

    OdpowiedzUsuń
  4. A w tym budyniu nie dodaje sie juz cukru :)?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapomniałam napisać, że budyń używam zawsze z cukrem w środku. :)

      Usuń