sobota, 30 listopada 2013

GOŁĄBKI

 To mój pierwszy raz gołąbkowy i do tego spełnienie życzenia mojego małego żarłoka. Myślałam,że to trudne w wykonaniu a tu tylko trzeba trochę więcej czasu na to poświęcić a wyjdzie wyśmienicie :D.



Składniki: 
* 750g mielonego mięsa 
* główka kapusty
* 1 szkl. szklanki  ryżu 
*  sól, pieprzu
majeranek
natka pietruszki
* 1 średnia cebula  
* pół kosteczki  bulionu wołowego 
* 2 łyżki oleju 

Z kapusty wyciąć głąb. Wsadzić do garnka głąbem w dół i zagotować 20 min. Następnie przewrócić do góry głąbem i gotować. Co   min ściągać do miseczki po 4 liści,takie ,które zmiękły. 
Sparzyć ryż 5 min i grzyby 20 min i pozostawić do wystygnięcia. Potem wymieszać z surowym mięsem mielonym i przyprawami. 
Z każdego liścia wyciąć należy grube nerwy i nałożyć łyżkę farszu, tak samo robić do wyczerpania farszu.W garnku rozpuścić pół kostki bulionowej w gorącej wodzie i na dnie ułożyć duże liście aby gołąbki nie przywarły do dna garnka. Układać gołąbki w garnku koło siebie piętrowo i gotować na wolnym ogniu przez 1 godz. Podawałam bez żadnego sosu ,tylko z maggi.



1 komentarz:

  1. Zainteresował mnie Twój blog, dlatego nominowałam Cię do Liebster Award, zapraszam do blogowej zabawy:) http://missfattyqueen.blogspot.com/2013/12/37-liebster-award-zabawy-blogerow-i.html

    OdpowiedzUsuń