sobota, 10 listopada 2012

PIERWSZE KLUSKI NA PARZE

Moje 1 kluski parowe nie wyszły tak jak bym chciała, ale cóż są dobre i się zje. Jedyne wspomnienie o nich pochodzi z przedszkola,gdy panie kucharki podawały kluski parowe z cukrem i masłem. Marzenie każdego brzdąca :p Robiłam wg tego przepisu http://ugotuj.to/ugotuj/5683980/kluski+na+parze+buchty+/p/ 


 * ok. 0.5 kg mąki pszennej
 * szklanka mleka
 * 2 jajka
 * 3 łyżki masła stopionego
 * 3 dag drożdży
  * sól i cukier

 


Kluski na parze (buchty) - sposób przygotowania:
  Z mleka, drożdży, niewielkiej ilości mąki i odrobiny cukru sporządzić rozczyn, który powinien mieć konsystencję gęstej śmietany. Ustawić w ciepłym miejscu do wyrośnięcia. Do miski wsypać mąkę, wbić jaja i wlać rozczyn. Ciasto na kluski wyrabiać ręką tak długo, aż będzie odrywać się od brzegów miski. Wówczas dodać stopione i ostudzone masło, szczyptę soli i dalej wyrabiać. Następnie miskę nakryć ściereczką i ustawić w ciepłym miejscu do wyrośnięcia.
Gdy ciasto podwoi swoją objętość, formować okrągłe kluski wielkości pączków i układać na stolnicy posypanej mąką. Gdy kluski zaczną rosnąć, gotujemy je na parze. Szeroki garnek z wrzącą wodą nakrywamy płócienną ściereczką i obwiązujemy sznurkiem wokół brzegu. Na ściereczce układamy kluski partiami i nakrywamy miską dopasowaną do obwodu garnka. Gotujemy ok. 15 min, aż będą puszyste.
Ja podałam z cukrem i sosem jagodowym.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz